Blog o codzienności. O historiach prawdziwych, zaobserwowanych, naszych. O sprawach ważnych, koniecznych i tych mniej istotnych. O drobiazgach tkających życie, radości z rzeczy małych, ufności nie zawsze łatwej. O pięknie, sile marzeń i zwyczajności dnia. Poszukiwaniach, pytaniach i odnajdywaniach. O sercu kobiety... Jest mi niezmiernie miło gościć Cię tutaj. Usiądź wygodnie, poczuj się dobrze, jak u siebie. Kawy czy herbaty?

niedziela, 14 lutego 2016

Kremowa zupa z cukini

Zupy-kremy to ostatnio stały składnik mojego dziennego menu. A cukiniowa z dodatkiem imbiru. zajmuje wśród nich miejsce numer jeden. Szybka i łatwa w przyrządzeniu i w dodatku smakująca wybornie (szczególnie z dodatkiem grzanek czosnkowych). 

Składniki: cukinia (np. 3 małe), 1 duża cebula, 2 ząbki czosnku, kawałek świeżego imbiru, sok z połowy cytryny, gałka muszkatołowa, olej (nierafinowany, wyciskany na zimno, np. firm Olvita, BioPlanete, Dary Natury, SemCo), ewentualne sól i pieprz do smaku i natka pietruszki do dekoracji. 
Wykonanie: cebulę pokroić w kostkę, zeszklić, dodać pokrojona cukinię i poddusić. Dodać wyciśnięty czosnek, wyciśnięty imbir, sok z cytryny oraz gałkę muszkatołową (ewentualnie sól i pieprz). Dolać wody i zmiksować na gładką masę. Na talerzu przyozdobić natką pietruszki. Można dodać grzanki (chleb pokrojony w kostkę, posmarowany masłem z czosnekiem i przysmażony na patelni lub w piekarniku).

(fot.babyonline.pl)

3 komentarze:

  1. Świetnie zapowiadający się przepis - już kupiłam nawet składniki :) mam tylko takie pytanie, może nieco dziwne, ale w jaki sposób wyciska się imbir? :) mi się zawsze wydawało, że jego się np. kroi na tarce. Jego się da tak wycisnąć jak cytrynę? Pozdrawiam :)
    MW

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wyciskam w wyciskarce do czosnku;)

      Usuń
    2. dzięki - świetny patent z tą wyciskarką :)

      Usuń